Vaikka saksalaiset kärsivät kasvavasta köyhyydestä, suurituloisen vihreiden kansanedustajan mielestä saksalaisten pitäisi antaa enemmän varallisuuttaan pois.
Saksalaisilla on yhä enemmän taloudellisia ongelmia, kuten taantuma, inflaatio, reaalipalkkojen lasku ja jopa teollisuudesta luopumisen alku. Kuitenkin vihreiden kansanedustaja Johannes Wagner väittää, että saksalaisilla on ”moraalinen velvollisuus” luopua varallisuudestaan.
Wagner tarttui Twitteriin ilmaistakseen tyrmistyksensä siitä, että saksalaiset eivät halua luopua varallisuudestaan.
”On niin sääli, että niin monet ihmiset eivät näe (tai eivät halua nähdä?), millainen uskomaton vauraus meillä on Saksassa. Olemme yksi maailman rikkaimmista maista. Voimme silti antaa niin paljon. Ja meillä on myös moraalinen velvollisuus tehdä niin”, hän kirjoitti.
Es ist so schade, dass so viele Menschen nicht sehen (wollen?), was für einen unglaublichen Wohlstand wir in Deutschland haben.
Wir sind eines der reichsten Länder dieser Erde.
Wir können noch so viel geben.
Und haben auch eine moralische Verpflichtung dazu.— Johannes Wagner, MdB (@yooHannes) July 27, 2023
Kansanedustaja ansaitsee yli 10 000 euron kuukausitulot kuukaudessa sekä lisäetuja, kuten maksettuja matkoja ja muita kuluja, ja on näin Saksan parhaiten ansaitsevien joukossa. Hän saa myös anteliaan eläkkeen, joka johtuu hänen korkeasta palkastaan valtion työntekijänä.
Toisessa twiitissään Wagner vaati ”lisää superrikkaiden varallisuuden uudelleenjakoa”. Hän ei kuitenkaan maininnut, miten nämä rahat jaettaisiin uudelleen.
Wagner sai sosiaalisessa mediassa osakseen monenlaisia kielteisiä kommentteja. Kasvavan köyhyyden ja Saksan kohtaamien taloudellisten vastatuulten lisäksi käyttäjät huomauttivat, että nuorten saksalaisten nettovarallisuuden mediaani on paljon pienempi kuin muissa EU-maissa ja liittovaltion velka on kasvanut huimasti, yhteensä 2,5 biljoonaan.
Remix News uutisoi viime vuonna, että Saksan liittovaltion tilastokeskuksen mukaan köyhien osuus Saksassa saavutti uuden huippulukeman, ja tiedot korostavat Saksan taloudessa tapahtunutta muutosta. Raportti kattoi myös tiedot vain vuoden 2021 loppuun asti ennen elintarvikkeiden ja energian hintojen dramaattista nousua vuonna 2022.
Saksa lupaa käyttää suuria menoeriä kalliiseen maahanmuuttopolitiikkaan kaikesta taantumuksesta huolimatta
”Havainnot ovat järkyttäviä, pandemian taloudelliset vaikutukset heijastuvat täysimittaisesti”, sanoi Saksan Welfare Parity -yhdistyksen johtaja Ulrich Schneider tuolloin. Hänen yhdistyksellään on suuri rooli maan sosiaalihuoltopalvelujen tarjoamisessa ja koordinoinnissa. Yhdistyksellä on 10 000 järjestöjäsentä ja yhdistyksen toimipisteitä kaikissa 15 Saksan osavaltiossa.
”Koskaan aiemmin ei ole mitattu virallisen mikrolaskennan perusteella suurempaa arvoa, eikä köyhyys ole koskaan aiemmin levinnyt niin nopeasti kuin pandemian aikana”, Schneider sanoi ja lisäsi, että ”köyhiä on enemmän kuin koskaan aiemmin”.
Remix News myös uutisoi tänä vuonna, että samaan aikaan, kun Saksa lupaa jatkaa suurten menojen käyttämistä liberaaliin maahanmuuttopolitiikkaansa – yli 36 miljardia euroa pelkästään vuonna 2023 – yhä useampien maan seniorikansalaisten kerrotaan olevan kasvavan köyhyysuhan alla.
Liittovaltion hallituksen tiedot, jotka julkaistiin Vaihtoehto Saksalle (AfD) -puolueen lainsäätäjien pyynnöstä, paljastivat, että 28,1 prosenttia Saksan vanhuksista on köyhyysuhan alla. Tämä luku on korkeampi kuin EU:n keskiarvo 27,4 prosenttia ja paljon suurempi kuin Länsi-Euroopan naapurimaissa Ranskassa (19,1 prosenttia), Belgiassa (17,4 prosenttia) ja Luxemburgissa (9,3 prosenttia).
Lähde: Remix
Kertoisiko vihreät joskus mistä se vauraus on peräisin ? Se ei ole tullut siitä että kansan lukumäärää on kasvatettu poliittisiin tarkoituksiin sopivalla populaatiolla. Sen vaurauden on tehneet valkoiset, eikä missään ole lakia joka velvoittaa antamaan oman työnsä hedelmät muille.
Poliitikot jakavatkin toisten töiden hedelmät muille. Annettavat varat on hankittu varkaudella, jota kutsutaan verotukseksi ja siksi se kuulemma on laillista. Lait ovat poliitikkojen omaa käsialaa.
Joskus oli myynnissä tarroja: Älä varasta, valtio ei pidä kilpailusta.
Olet politiikan ytimessä.😂
Koska tunnen myöskin jyväjemmareita, ( metsästysharrastuksen myötä tulleet tutuiksi ) muistan aina sen kun yksi liimasi autonsa takalasiin tarran jossa luki. ” Rikos ei kannata, ei myöskään maatalous.”
Maatalouden kannattavuus on heikkoa, koska ostajat haluavat tarjota vain välttämättömän eli sen, että tila pysyy jotenkin kasassa ja tuottaa jatkossakin. Ostajat sen sijaan ottavat muhkean voiton tuotteistaan.
Sama pätee monissa asioissa, että tekijä saa minimoidun korvauksen ja kauppamiehet tekevät hyvät voitot. Kauppamiesten mielestä tekijät ovat vain välttämätön paha asiassa ja oikeasti bisnes on heidän.
Lyhyesti sanoen: kun teet reippaasti töitä ja saat jotain aikaiseksi, on velvollisuutesi antaa työsi tulokset niille, jotka eivät tehneet mitään, koska sinulla on ja heillä ei ole.
Sanovat että sillä olisi jotain tekemistä kommunismin kanssa, mutta puhutaan kuitenkin korrektimmin moraalisesta velvoitteesta. Saharan eteläpuolelta tulevilla ei ole koskaan moraalista velvoitetta, heidät kun on riistetty olemattomiin ja kaikki valkoisten yhteiskunnat ovat nyt velkaa tästä hirvittävästä vääryydestä. Olen kuitenkin sen verran eri mieltä, että omaisuuttani ei sosialisoida sillä olen jo aikoja sitten hankkinut rautaisen vakuutuksen koskemattomuudelle. Niin ja huomautan lisäksi etten ole laittanut kaikilla maailman kielillä varoitusta näkyviin, se pitää ymmärtää ilmankin.
Onko pihallasi kilpi: Varokaa vihaista reikärautaa!
Ei, siellä lukee.” Unohtakaa koira varokaa omistajaa.” Näitä ” puuhamaan ” kylttejä olisi enemmänkin, mutta eihän sitä yhdelle pihalle kaikkea kannata sirotella. Kun vierailin erilaisten tarrojen luvatussa maassa Yhdysvalloissa, siellä näin aitaan kiinnitetyn kyltin. ” Se mitä haet täältä yön pimeydessä, sen löydät päivänvalossakin. ” Ja tekstin alapuolella oli pistoolin kuva. Erään liikkeen ovenpielessä luki. ” Olkaa hyvä ja tarkistakaa aseenne ennen sisääntuloa.” Minusta on hyvin kohteliasta sanoa tulijalle ettei ryntää suin päin pirttiin, sillä omistajalla on takuuvarmasti ase tarkistettuna. ja käsillä.
Paras T- paidassa ollut teksti kuului näin vapaasti suomennettuna. ” Rakkaus on kuin pie**u, jos käytät liikaa voimaa siitä voi tulla pas***aa.”
Oikeus olisi se, että niillä jotka tekevät paljon töitä, verotuksen pitäisi suhteessa laskea.
Täysin moraaliton poliitikko kertomassa muille mitä tarkoittaa moraali. Kuulostaa ihan samalta kuin viimeiset neljä vuotta suomessakin kuultu ajatusmalli. ” Kaikille riittää kaikkea kun vaan uskomme niin .” Rengasnenäisen sokkelipensselin mietelause Oulun rotuaarilla muuta vuosi sitten. Ennen tuota olisi kutsuttu hurmoksellisen lahkon esitykseksi vailla päätä ja häntää, mutta tiedostava kansan osa omaksui näkemyksen täysillä. Vasta se fakta että sähkön ylihinnoittelu, ja elinkustannusten jatkuva kasvu yhdistyneenä sosialismin tavoitteisiin, pudotti jopa helsingin jupeilta sumuverhoa silmien edestä. Kaikille ei riittänytkään kaikkea vain uskomalla niin, vastaan tuli realismi joka sanoi että velkojen korko nousee, ja elämästänne tulee vieläkin kalliimpaa jos yhä leikitte vihreällä siirtymällä.
Viime talvi osoitti konkreettisesti miksi EN KOSKAAN osta Teslaa, tai muuta sähköromua talliini. Teslat katosivat liikenteestä kuin flatus, ( pie***u ) saharaan ja vasta kun käki kukkui ja leskenlehti ilmestyi asfaltin reunaan, palasi teslatkin ” telakalta.” Jos ensi talvena energianhinnat ovat taas pilvissä, pankaapa merkille miten teslakato koittaa moneksi kuukaudeksi. Sitä paitsi nythän on käynyt ilmi että teslan algoritmejä on peukaloitu jotta näyttäisi siltä, kuin akuissa olisi virtaa ajaa vielä vantaalta kiteelle, vaikka virtaa riittää todellisuudessa, ja maksimissaan järvenpään kohdalle. Silloin kun auto ilmoittaa virtaa olevan vielä 25 % jäljellä, on todellisuus liki nollaa. Eläköön puhdas autoilu, mutta on siitä haittaakin, sillä ylikierroksilla käyvä teslakuski hyperventiloi ja tuottaa hiilidioksidia tavallista enemmän. Minä joka luotan bensiinin kaikkivoipaisuuteen en hyperventiloi, ja tiedän ettei 98 E tuota ilmaston lämpenemistä yli 0.8 C vaikka V8 sitä polttaisikin.
Tuollaiselle sähköautolle 1000km olisi sellainen hyvä minimitoimintasäde. Testattuna, siis jossakin 0-asteessa celsiusta..Älkää muuten vaivaa nähkö, ellei ole pyromaanin vikaa. Sitä valtio tai vakuutusyhtiö korvaa harvoin, toisin kuin sähköautoja jo ostovaiheessa (verotus) . No vihreät aina elää muiden tuloilla.
Vihreiden nykyinen puheenjohtaja sanoi ettei hallitusta pidä syyttää korkeista bensiinin hinnoista. Hinta määräytyy maailmanmarkkinoiden mukaan. Kyllä, mutta verotuksen osuutta tai jakeluvelvoitetta ei määrää maailmanmarkkinat. Sen määrittää hyvin suurelta osin ” kunnianhimoinen ilmastotavoite ” jota sattumoisin suosi edellinen hallitus yli kaiken. Katsokaa verotuksen osuus bensa / diesel-litrasta niin huomatte miten pitkälle niistä pumppuhinnoista määrää hallitus.
Sama henkilö kertoi että vihreät aikovat uudistua ja pyrkiä vähentämään kansalaisten kukkarolla käymistä. Samaan hengenvetoon hän kuitenkin julistaa ettei vähemmistöjen saamista tukirahoista tingitä. Nyt odotan miten yhtälö ratkaistaan ? kantaväestön rahoja ei siis ryövätä somalien lapsilisiin, mutta lapsilisien määrää korotetaan. Jos sitä rahaa ei oteta kantaväestöltä, niin joko taas ollaan valmiita velkaantumaan jolloin kyseessä on kuitenkin kantaväestön lompakolla käynti, sillä ilman verojen korotusta ei päästä alkuun, ja loppusummakin maksatetaan valkoisilla.
Tumman henkilön klaanihan ei arvosta miestä jos tämä käy töissä. Sama on muuten koskenut jo muutaman sata vuotta aiemmin tänne parkkeerannutta etnistä ryhmää. Kuka siis maksaa taas kerran vihreästä siirtymästä ja väestönvaihdosta koituvat kulut.
Hupaisa esimerkki sähköautoista Kaliforniassa: osavaltio suositteli kiivaana sähköautoihin siirtymistä kaikin keinoin. Kohta puoliin ilmoittivat, että on ongelmia sähkön kanssa ja pyysivät, että ihmiset eivät lataisi sähköautojaan.
Ohisalo joka on ollut kaiken aikaa nillittämässä siitä ettei ihmiset osta sähköautoja, oli ensimmäisenä neuvomassa viime talvena säästökeinoksi suurille sähkölaskuille auton käytön lopettamista. Niin, mutta toimiiko yhteiskunta polkupyörien varassa, kulkeeko jupit työmatkansa pyörällä kun mittarilukema on – 25 C, ajaako puoli suomea helsinkiin töihin joka päivä iloisesti jonossa polkien, vai miten kulkuyhteydet pitäisi hoitaa. Minä ajoin koko talven bensiinillä eikä energia lasku ollut yhtään suurempi. Oli lämmin kottero, ei haitannut räntäsateet eikä tuulet, mutta kenties ohisalo osoitti silloin esimerkkiä ja polki eduskuntaan joka päivä säistä riippumatta. Junaliikenteen sujuvuuteen ei kannata luottaa, jos pakkasta on – 1 C aste, ei Italiaassa valmistettua junaa saada liikeelle, tämäkin on nähty.
Kerrotaan tositapahtumana että viime talvena sähköjuna lähti helsingin asemalta liikkelle kovalla nykimisellä, ja samaan aikaan konduktööri ilmoitti, ” No niin ja taas lähdettiin kuin hauki rannasta. ” Meilläpäin hauki ei juurikaan lähde nykimällä, mutta se onkin punaniskainen juntti eikä kunnioita vihreitä arvoja.
Eikö sähköjuna kuluta sitä kallista sähköä? Eikö sitä pitäisi vältellä?
Mitä tulee sähköautojen palamisherkkyyteen, josta aiemmin oli juttua, tuli mieleen, että lentokoneet eivät ota rahdikseen puhelimen akkuja, eikä muita ladattavia paristoja, juuri itsestään syttymisen vuoksi. Mutta on kuulemma turvallista istua ison sellaisen päällä autossa vuosikausia ja tuhansia kilometrejä.
Saisivat kehitellä turvalliset akut, jotta olisi turvallinen auto. Sähköauto on varmasti esim. kaupunkiliikenteessä ihan hyvä ratkaisu muuten, mutta jos se syttyy, siitä on oltava aika nopeasti ulkona. Vaikea tilanne, jos on vaikkapa kolme lasta takapenkillä.
Sähköauton pitäisi saavuttaa oma osuutensa autokannassa ihan omilla ominaisuuksillaan, eikä politiikalla ja ideologialla. Vihervassuilla ja muila höyrähtäneillä on vaan tapana vaatia, että nyt kaikki käyttämään sitä, minkä he päättivät olevan hyvä juttu. Päätökselle ei ole kuitenkaan mitään todellisuuteen pohjautuvia perusteita.
Siinäpä se tuli mitä ensisijaisesti vastustan. Sähköautojen pakkomyyntiä vetoamalla ilmastohätätilaan. Hyvin harva tietää että sähköautot ovat todellisuudessa vanha keksintö, Niistä kaavailtiin jo autoilun alkupäivinä tulevaisuuden kulkupeliä, mutta jo silloin idea tyssäsi arkiseen asiaan. Akkujen teho ei riitä juuri mihinkään. Vaikka niistä päivistä ollaan tultu pitkä matka tähän hetkeen, ja akkuteknologia on kehittynyt, on yhä ongelmana akkujen tehon riittämättömyys, ja samalla on törmätty ongelmaan siitä ettei Litiumia riitä koko maailman tarpeisiin. Sähköautot EI OLE tulevaisuutta, ne ovat typerä välivaihe johon nyt pyritään pakottamaan ostajat himalla millä hyvänsä, lait laaditaan suosimaan sähköautoilua, vaikka päättäjät tietävät varsin hyvin mikä on lopputulos. Se kehityskaari tyssää jälleen kerran. Oikeampi vaihtoehto olisi saksalaisten kehittämä synteettinen polttoaine eFUEL. Se on joka tavalla uusiutuvaa, siitä ei koidu ympäristöä pilaavaa kaivostoimintaa jne.
Mutta kuten aina, EU:sa vihreät alkoivat heti vastustamaan ideaa, koska se ei ole heidän mielestään ” riittävän kunnianhimoista.” Toisin sanoen, innovaatio joka ei pilaa mitään, ja tuottaa itsessään lisää polttoainetta, ei kelvannut kommunisteille. Ei tietenkään sillä autoiluhan pyritään kokonaan lopettamaan, Kunnon proletaarillahan ei saa olla autoa, eikä hän saa olla vapaa liikkumaan. Ihan samaa pas****aa jauhetaan siitä kuinka on muka tutkimuksin osoitettu haja-asutuksen olevan hirvittävää tuhlausta ja ilmastolle kestämätöntä. Yksikään ituhippi ei puhu mitään siitä paljonko ne miljoonakaupungit saastuttavat yhdessä vuorokaudessa. Siihen ei mikään pieninä ryppäinä toimivat haja-asutukset koskaan kykene. Otetaanpa nyt sitten puheeksi paljon polemiikkia herättänyt ilmaston lämpeneminen. Kaupungeissa tilanne on sietämätön verrattuna hajallaan olevaan asutukseen. Asfaltin ja betonin määrä sitoo valtavasti kuumuutta, joka on helpotettava ilmastoinilla, ilmastointi puolestaan kuluttaa virtaa, jota tarvitaan muuhunkin kuin huoneistojen viilennykseen, ja sitä ei mikään sähköverkko kestä. Faktat on hukassa, ja ne pysyykin hukassa kun annetaan autistiselle pikkulikalle viimeinen sana siitä mitä pitäisi tehdä.
Viheriäisille ihmisille kunnianhimoista on sellainen, jossa kansa kärsii mahdollisimman paljon. Siksi mikään järjellinen ei käy.
Rahti ja matkustajakoneita on pudonnut kun lastina on ollut litiumparistoja. Niin taisi käydä silloinkin kun se Malesialainen lentokone katosi tyynen valtameren yllä jälkiä jättämättä. Ainakin rahtitietojen perustella ruumassa oli kännyköiden akkuja jne.
Vihreät ja vasemmisto osaavat aina jakaa muille vastuuta ja velvoitteita, milloin milläkin ihmeellisellä perusteella.
Itse nämä maailmanparantajat eivät kuitenkaan ota vastuuta mistään, vaan siihen tarvitaan aina työtätekevien veronmaksajien panostus. Kyseessä on siis näennäinen hyväntekeväisyys toisten kustannuksella.
Totta kai vihreä sosialismi pyrkii viemään kantaväestöltä elinmahdollisuudet, koska tavoitteena on luoda soutajista ja kamelikuskeista koostuva ” ihannevaltio. ” Mutta yksi asia tuntuu unohtuneen, Muslimit ei äänestä vihreitä, etenkään sen jälkeen kun heille avataan kaikki mahdollisuudet islamilaistaa saksa. Siinä tippuu kuin sattuman kautta hyvin monta sateenkaarikansaan kuuluvaa katolta, naisten oikeudet lakkaa olemasta jne. Että nyt sopii miettiä ketä silitetään myötäkarvaan, ja johtaako se lopulta siihen minkä me jo tiedämme. Ha**aristilippu liehuu vielä tuonkin maan yllä sillä historia tuppaa toistamaan itseään muiltakin osin kuin kommunismin paluulla.
Vihreiltä puuttuu yksi tärkeä osa ymmärrystä. Jos yrität varastaa ihmisten omaisuutta, tulet kohtaamaan muuta kuin hymyä, ja se mitä kohtaat, se sattuu.
Mariinin vihervasemmiston toheloiden ansiosta meillä tavallinen rahvas on kiedottu köyhyyden nuhruiseen kaapuun, kas..kas maahanmuuttoon keskitytään sangen huolella, edelleen, kehitysapuun lapioidaan surutta miljardeja, Ylen ammottavaan kitaan kaadetaan satoja miljoonia…joka vuosi, ja mitä sillä saamme, täyttä sontaa, valhetta, totuuden piilottelua vääristelyä asioista. Meidän rupusakkiin kuuluvien lasten ei tarvitse näytellä köyhää liikkuessaan ostareilla ja puistoissa, ei käy ählämien jengit kimppuun, poissa ovat kellot, puhelimet kalliit tossut, farkut jne. Meidän vanhempien on tyytyminen pureskelluun homeelta haistakahtavan ranskanleivän mutusteluun, muutaman heiluvan ja vertavuotavan hampaan natistessa…voi..voi.
Älä nyt enää lisämaalita Sannaa, hän on yksityishenkilö. Hän itse on vaatinut tiukkasanaisesti ettei ihmisten yksityisasioita saa ruotia julkisuudessa, vain sitä voidaan kritisoida tekikö hän virheitä pääministerinä. Samaan aikaan hän, kuten muutkin ” tiedostavat ” poliiitikot maalittavat Riikka Purraa, vaikka tämä on kirjoitusten aikaan ollut yksityishenkilö, eikä hän ole ministerin virassa vielä ehtinyt tekemään mitään josta olisi syytä arvostella tulosta.
Sehän ei meitä yllätä että Tampereen yliopiston professorit ja mitä lie pilipaliwokettajat ovat näkevinään oikeudekseen ruotia kohta sitäkin, onko Ville Rydman käynyt kolmevuotiaana omenavarkaissa, tai lyönyt hiekkalaatikolla jihadistai leikkinyttä mohamadia muovilapiolla päähän joka on nyt raskauttava seikka, sillä nuorena ilmennyt avoin rasismi voi putkahtaa aikuis-ikäisellä pintaan ja lapio vaihtuu pajavasaraan.
Riikka Purran aseenkantoluvat on välittömästi evättävä, hän on uhka metroa käyttäville groomaajille, sillä hän on jo sanallisesti suorittanut vakavan teon. Vai olisiko hyvä muistaa ettei se ollutkaan rikos, ja vaikka olisi silloin ollutkin, rikokset vanhenee noin viidessä vuodessa. Ei minuakaan ole vaadittu eroamaan työpaikastani jos olen jo kaksikymmentä vuotta sitten sanonut, että tämä kaikki menee per***leen ihan vaan siksi että kommunistit kuvittelevat olevansa talousneroja.
Taipumus itsetuhoisuuteen käytökseen ei koske vain yksilöitä, se koskee yhä useammin myös valtioita.