Yhdysvaltain liittovaltion ilmailuhallinto (FAA) rekrytoi aktiivisesti työntekijöitä, joilla on ”vakavaa älyllistä” vammaisuutta, psykiatrisia ongelmia ja muita henkisiä ja fyysisiä tiloja osana monimuotoisuutta ja osallisuutta edistävää palkkausaloitetta, joka on määritelty viraston verkkosivuilla.
”Kohdennetut vammat ovat niitä vammoja, joita liittovaltion hallitus on politiikkanaan määritellyt erityisesti korostettaviksi rekrytoinnissa ja palkkauksessa”, FAA:n verkkosivusto toteaa. ”Niihin kuuluvat kuulo-, näkö-, raajojen puuttuminen, osittainen halvaus, täydellinen halvaus, epilepsia, vakava älyllinen vammaisuus, psykiatrinen vammaisuus ja kääpiökasvuisuus.”
Aloite on osa FAA:n ”Monimuotoisuus ja osallisuus” -palkkaussuunnitelmaa, joka väittää, että ”monimuotoisuus on olennainen osa FAA:n tehtävän – turvallisen ja tehokkaan matkustamisen varmistamisen koko maassamme ja sen ulkopuolella – saavuttamisessa.”
FAA:n verkkosivuilla näkyy, että viraston ohjeet monimuotoisuuden palkkaamisesta päivitettiin viimeksi 23. maaliskuuta 2022.
FAA, jota johtaa liikenneministeri Pete Buttigiegin osasto, on hallituksen virasto, joka säätelee siviili-ilmailua ja työllistää noin 45 000 ihmistä.
Kaikkien huomio on ollut viime päivinä FAA:ssa ja lentoteollisuudessa, kun Boeing 737 Max 9 -koneen hätäovi räjähti auki Alaska Airlinesin lennolla 5. tammikuuta.
FAA asetti kaikki 737 MAX 9 -koneet lentokieltoon tapauksen jälkeen ja suorittaa”laajaa tarkastusta” ja huoltotöitä.
FAA ilmoitti lisäävänsä valvontaa Boeingia kohtaan tapauksen jälkeen, mukaan lukien Boeingin 737 Max 9 -suihkukoneiden tuotantolinjan ja lentokonevalmistajalle osia toimittavien yritysten tarkastamisen.
Tapauksen jälkeen sosiaalisen median kommentoijat ja julkisuuden henkilöt ovat syyttäneet, että lentoyhtiöiden ja lentokonevalmistajien painotus monimuotoisuuteen, tasa-arvoon ja osallisuuteen liittyvissä aloitteissa on tehnyt lentämisestä vähemmän turvallista.
”Haluatko lentää lentokoneella, jossa on painotettu tasa-arvoista palkkausta turvallisuutesi kustannuksella?”, teknologiabiljonääri Elon Musk kirjoitti viime viikolla X:ssä. ”Se on oikeasti tapahtumassa.”
”DEI:n mätäpaise lentoteollisuudessa on pahempi kuin luuletkaan,” Daily Wiren kommentaattori Matt Walsh kirjoitti mielipidekirjoituksessaan viime viikolla.
FAA:n verkkosivuilla virasto väittää, että henkilöt, joilla on ”vakavia” henkisiä ja fyysisiä vammaisuuksia, ovat liittovaltion työvoiman vähiten edustettu osa.
”Koska monimuotoisuus on niin kriittistä, FAA tukee aktiivisesti ja osallistuu erilaisiin yhdistyksiin, ohjelmiin, koalitioihin ja aloitteisiin tukeakseen ja majoittaakseen työntekijöitä monimuotoisista yhteisöistä ja taustoista. Ihmisemme ovat voimavaramme, ja me panostamme heihin suuresti ja arvostamme heitä sellaisina”, FAA toteaa.
FAA:lta pyydettäessä kommenttia aloitteesta, mukaan lukien minkälaisia tehtäviä vammaiset henkilöt täyttäisivät, FAA kertoi Fox News Digitalille, että virasto etsii ja arvioi perusteellisesti päteviä ehdokkaita ”mahdollisimman monista lähtökohdista” erilaisiin tehtäviin.
”FAA työllistää kymmeniä tuhansia ihmisiä monenlaisiin tehtäviin, hallinnollisista rooleista kriittisten turvallisuustoimintojen valvontaan ja toteutukseen. Kuten monet suuret työnantajat, virasto aktiivisesti etsii päteviä ehdokkaita mahdollisimman monista lähteistä, ja kaikkien on täytettävä tiukat pätevyysvaatimukset, jotka tietenkin vaihtelevat tehtävästä riippuen,” FAA sanoi.
”Ilmailualalla on vastuu matkustajien turvallisuudesta aivan kuten terveydenhuoltoalalla on vastuu potilaiden turvallisuudesta. Nämä vastuut ovat muita tekijöitä tärkeämpiä, kun harkitaan hakijoita näille aloille”, sanoi eläkkeellä oleva professori ja entinen opetusdekaani Pennsylvanian yliopiston lääketieteellisessä koulussa.
”Valitettavasti,” Goldfarb sanoi, että identiteettipolitiikka ”luo mahdollisuuksia niin kutsutuille sorretuille ryhmille alentamalla standardeja näille aloille pääsemiseksi ja siten vaarantamalla niiden turvallisuuden, joita sen on tarkoitus palvella. Joissakin pyrkimyksissä identiteettipolitiikka yksinkertaisesti ei sovellu,” hän lisäsi.
Lähde: New York Post
Pieni vinkki lukijoille. Jos teillä ei ole varaa terveyteen liittyviin tutkimuksiin, menkää lentokentälle, siellä te pääsette kävelemään röntgenin läpi, rintanne puristellaan ja jos kerrotte olevanne Al Qaidan jäsen, saatte vielä kolonoskopiankin.
Kuulutus lennolla. ” Tiellä puhhuu lentokapteen Hujanen, myö männää nyt jotainnii seithtemänsattaa kilometrijä tunnissa, on se vuan aika haipakkata tälläinnii rakkineella. Perillä myö ollaannii etuajassa, ellei aika ehi eelle. ”
Kapteeni suoritti normaalit kuuluttelut koneen noustua matkakorkeuteen. Unohti laittaa mikin pois päältä, kun tokaisi perämiehelle, että ”nyt maistuisi lämmin pimppi ja kylmä kalja”. Se kuului matkustamoon ja lentoemäntä alkoi juosta kohti ohjaamoa. Silloin kuului jonkun matkustajan ääni: ”hei, se kalja unohtui”.
Johan Biden on täyttänyt hallituksen sellaisilla.
USA on edelläkävijä kaikessa hulluudessa, ja entistä enemmän Suomi seuraa perässä.
Täällä nämä IltaLäpysköiden toimittelijat ihmettelee Trumpin suosiota, kun itse eivät ensin uutisoi siitä mitä amerikoissa oikeasti tapahtuu.
New Yorkin metrosta oli uutinen että siellä on rottia.
No siellä New Yorkin metrossa on kyllä muuta paljon vaarallisempaa, joka ainoa päivä useampia puukotuksia ja jopa ampumisia, usein täysin sivullisiin kohdistuen.
Ja tekijöiden profiili on lähes aina sama, viittaa sinne Bronxiin.
Ja ”vähemmistö/sorto/orjuus kortilla tekijät pääsee lähes samantien pienillä takuilla vapaaksi, kiitos demokraattien.