Saksalaisen koulun rehtorin mukaan eräässä hänen koulussaan on 23 eri kansallisuutta, joista monet eivät puhu saksaa. Tästä aiheutuva kaaos näkyy nyt koko Saksan koulujärjestelmässä.
Saksa on ottanut vastaan miljoonia maahanmuuttajia viime vuosina, ja maan koulujärjestelmä on muuttunut monimuotoiseksi ja monikulttuuriseksi oppilaskunnaksi. Sen sijaan, että monikulttuurisuus olisi ”rikkaus ja voimavara”, tiedot sekä lukuisat opettajien ja koulujen hallintoviranomaisten kertomukset viittaavat kuitenkin ulkomaalaisten oppilaiden määrän kasvun aiheuttamiin vaaroihin.
Rehtori Norma Grube, joka johtaa kahta koulua Chemnitzissä, kuvailee eräässä uudessa haastattelussaan yhdelle Saksan johtavista sanomalehdistä yhä kaoottisempia olosuhteita, joissa monilla lapsilla on vaikeuksia saksan kielen puhumisessa, pahoinpitelyt ovat arkipäivää ja vanhempainillat vaativat rutiininomaisesti tulkkeja.
Grube kertoo Die Weltille, ettei ole olemassa mitään sellaista, mikä tukisi maahanmuuttomyönteisten kannattajien väitteitä, joiden mukaan monimuotoisuuden lisääminen toisi Saksalle valoisamman tulevaisuuden.
”Koulun pihalla kohtaavat 23 eri kansakuntaa, joista osa ei ymmärrä toisiaan lainkaan ja jotka joskus tulevat vihamielisiltä alueilta, kuten Venäjältä ja Ukrainasta. Tarvitaan paljon vanhempien ja opettajien välisiä keskusteluja, jotka useimmiten käydään tulkkien kanssa. Tästä pääsemmekin yhteen niistä syistä, joiden vuoksi opettajan ammatista on tullut yhä vähemmän houkutteleva: Psyykkinen stressi on valtava, ja se on lisääntynyt merkittävästi”, Grube sanoi.
Tämän lisäksi opettajiin kohdistuu ”raakalaismaisuutta” ja epäkunnioitusta, jota monet opettajat eivät pysty käsittelemään, mikä johtaa opettajien suureen vaihtuvuuteen.
Saksassa väestönvaihtoa vauhditetaan 500 000 maahanmuuttajalla vuodessa
Gruben tarina ei ole mitenkään epätavallinen, sillä Saksassa on meneillään massiivinen väestörakenteen muutos, ja tapahtumien vastustajat puhuvat suuresta väestönvaihdosta eli ilmiöstä, jossa eurooppalaiset korvataan ei-eurooppalaisilla kaikkialla lännessä.
Berliinissä 40 prosenttia opiskelijoista ei puhu saksaa äidinkielenään, ja Hampurin kaltaisissa kaupungeissa suurin osa opiskelijoista on maahanmuuttajataustaisia. Kaiken kaikkiaan hämmästyttävät 38 prosenttia kaikista Saksan peruskoululaisista on maahanmuuttajataustaisia.
Vasemmisto, mukaan lukien Saksan sosiaalidemokraatit (SPD) ja vihreät, vaatii jopa 500 000 maahanmuuttajaa vuodessa. Saksan koulujärjestelmässä massamaahanmuuton vuoksi tapahtuva kehitys herättää vakavia kysymyksiä monimuotoisuuden hyödyistä. Joissakin tapauksissa kouluista, jotka olivat aiemmin ”monimuotoisia”, on nyt tulossa homogeenisia. Tämä johtuu kuitenkin siitä, että etniset saksalaiset puuttuvat ja esimerkiksi Lähi-idän ryhmät ovat hallitsevia. Joissakin näistä kouluista antisemitismi on arkipäivää. Die Weltin mukaan muslimioppilaat osallistuvat pieniin kepposiin, kuten ”juutalainen” -tekstin teippaamiseen jonkun oppilaan selkään, ja toisinaan jopa suoranaiseen pahoinpitelyyn.
Demografinen muutos Saksassa voi olla suuren mittakaavan kysymys. Grube tarjoaa kuitenkin näkemyksen siitä, millainen tilanne on koulujen hallinto- ja opetushenkilöstön kannalta yhä enemmän käytännön tasolla:
”Kuukauden alusta lähtien olen johtanut kahta koulua, jotka ovat 35 kilometrin päässä toisistaan yhdestä yksinkertaisesta syystä: Edeltäjäni Chemnitzin Untere Luisenschule -koulussa on jäänyt eläkkeelle, eikä hänen seuraajakseen yksinkertaisesti löytynyt sopivaa kollegaa. Opettajapulan lisäksi myös koulujen rehtoreista on yhä suurempi pula.”
”Uusi kouluni ei ole helppo. Erzgebirgessa (Malmivuoressa) on hyvä sosiaalinen rakenne, ja monet opettajat ovat opettaneet oppilaidensa vanhempia. Siellä on hyvä sosiaalinen valvonta ja monia vakaita lastenkoteja. Chemnitzissä oppilaskunta on huomattavasti heterogeenisempi. Noin puolet lapsista ei ole saksalaista syntyperää, mikä vahingoittaa koulua.”
”Monet uudet opettajat ovat joko haluttomia määräämään vaadittavia rangaistuksia häiriköiville oppilaille, tai joissakin tapauksissa he jopa pelkäävät tehdä niin. Yleisesti ottaen nuoremmilla opettajilla on taipumus välttää konflikteja, mikä johtaa siihen, että he menettävät hallinnan luokissa, jotka ovat yhä vaikeampia”, hän sanoo.
”Nuorten silmissä aikuiset, erityisesti opettajat, ovat yleisesti ottaen menettäneet valtavasti arvovaltaansa. Annoin hiljattain kurinpitorangaistuksen oppilaalle, joka kutsui kollegaani ’kusipääksi’. Tällaiset loukkaukset ovat myös osa koulun arkea. Se on stressaavaa. Aivan ensimmäinen velvollisuuteni on pitää koulu turvallisena, joten erotin tämän oppilaan viikoksi”, hän kertoi.
Kuuluisa saksalainen koulutustaso ja ammattitaito romahtamassa
Vanhemmat eivät ole kovinkaan suureksi avuksi, ja usein he taistelevat koulun henkilökuntaa vastaan, kun on kyse muutosten tekemisestä kotona tai kurinpidon määräämisestä. Monissa tapauksissa oppilaat ovat valtava ongelma, mutta koulut eivät voi tehdä juuri mitään, koska heitä ei voi lähettää muualle. Rehtorin mukaan opettajat eivät voi edes poistaa kouluista äärimmäisen väkivaltaisia oppilaita:
”Lukuvuoden alussa yksi oppilas hakkasi toista niin pahasti, että tämä joutui sairaalaan kahdeksi päiväksi. Olisin mielelläni karkottanut hänet koulusta henkilökunnan toiveiden mukaisesti, mutta se ei ollut mahdollista, koska alueella ei ollut muuta koulupaikkaa hänelle. Nyt oppilaani ja kollegani joutuvat elämään hänen kanssaan. Heidän suuri pelkonsa on aina se, että he eivät pysty suojelemaan muita lapsia kriittisellä hetkellä.”
Saksa luottaa korkeasti koulutettuun työvoimaan, jotta se voi työllistää maailmanluokan yrityksiään ja ylläpitää saksalaisille tuttua elintasoa. Maa on kuitenkin yhä useammin jäämässä jälkeen koulutusrintamalla. Esimerkiksi IQB:n (Institute for Quality in Education) esittämä ”IQB Education Trend for 2021” osoittaa, että yhä useammat peruskoululaiset eivät saavuta edes opetus- ja kulttuuriministerikokouksen asettamia vähimmäisvaatimuksia saksan kielessä ja matematiikassa.
Tämä tarkoittaa sitä, että saksalaiset oppilaat ovat yhä enemmän lukutaidottomia eivätkä todennäköisesti pääse Saksan ammattitaitoisen työvoiman joukkoon. Kuten Remix News on aiemmin raportoinut, vaikka tutkimuksessa ei mainita mitään yksittäistä syytä vaatimustason jyrkkään laskuun, se viittaa maahanmuuttoon ja koronaviruksen aiheuttamaan sulkupolitiikkaan. Tutkimuksessa myönnetään myös, että huonoimmat tulokset ovat peräisin maahanmuuttajataustaisilta oppilailta, tai kuten Suomessa heitä kutsutaan nykyisin ”S2-oppilaiksi”.
Lähde: Remix
Oppivelvollisuus pitäisi poisaa, mitä järkeä on lähettää lapsensa tuonne sekoamaan?
Suvakkien pitäisi olla tyytyväisiä ja onnellisia Ylen Koulukoneesta, koska nythän he tietävät ne koulut, jotka ovat monikulttuurisimmat ja voivat laittaa kersansa paratiisiin. Päinvastoin nyt he ovatkin kovimmat Koulukoneen arvestelijoita. En ymmärrä!!
Ylen Koulukoneen lukemat kannattaa säilyttää. Sillä kokemusperäisesti varmaa on, että tuokin asioiden oikean tilan paljastava näyttö häviää netistä vikkelästi kuin YLE:n gallupien tulokset, jotka eivät olekaan Agendan mukaisia.
Elämme 1984: harhaisuus on voimaa.
Vihervasemmisto rakentaa Euroopasta sellaisen paikan, että täällä ei pysty kukaan asumaan saati olemaan turvassa. Klaanit tulee täälläkin valtaan ja viidakon lait voimaan.
” Vihamieliset alueet kuten Venäjä ja Ukraina.”… Niin ja Uganda, Somalia, Syyria, Irak, Iran, Gambia, Afganistan, Pakistan, Sudan, Zaire, Liberia, Kamerun, Nigeria jne jne.. Vain kaksi ensin mainittua ovat ongelmallisia arvaatteko miksi. Niistä tulleet ovat VALKOISIA.
Valkoiset ovat suvakeille ongelmallisia, koska niitä on vaikea hyväksyä. Siihenpä niiden ongelmallisuus enimmäkseen jääkin.
Mustat ja muut värikkäämmät ovat enimmäkseen merkittävän ongelmallisia kanta-asukkaille, eikä tarvitse selitellä millä kaikilla tavoilla, koska kaikki tietävät. Suvakkien ymmärryksen mukaan ne ovat vain rikastavia ja jos eivät ole pitää siitä vaieta ainiaaksi, ettei ideologinen maailmankuva kärsisi.
Espoolaiset vanhemmat ”koulushoppailevat” lapsilleen rauhallisempia kouluja ja ovat valmiit muuttamaan alueille joiden kouluissa on vähemmän mamuja. Jottei kullanmurut tule ryöstetyksi, raiskatuiksi tai pahoinpidellyksi.
https://yle.fi/a/3-11981240
Mutta hei.. nauttikaa nyt luomastanne utopiasta ja muistakaa äänestää sekoomusta, virheitä ja punikimpia kommareita niin täytetään teidän muumilaakso hattivateilla..
Globalisaation tielle lähtenyt Suomi tulee tietenkin saamaan myös maailman huonot puolet: yhteiskunnallisen polarisaation, rappiokoulut, rikollisjengit, lapsikaappaukset, kovaotteisen poliisin ja tarpeen rakentaa lisää vankiloita.
Sekä NoGo-lähiökalifaatit.
Tänään Iltakasassa,
Huolestuneet vanhemmat ”Emme uskalla laittaa lastamme lähikouluun”
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009402401.html
Antifa Anderssonin kommunistinen opetushallitus pyrkii torjumaan segregaatiota eli eriytymistä, järjestämällä opetus niin, etteivät vain tietyt oppilaat painotu tietyille luokille tai kouluihin..
Juuri näin.. asutetaan mamut vauraille (lue velkaisille) kokoomus valtaisille asuinalueille Espoossa, ettei äänestäjät pääse koulushoppailemaan Jokaisen kokoomuksen äänestäjän täytyy saada maistaa monikulttuurisuutta.
Suvakit haluavat levittää hankkimansa sonnan kaikkialle. He jopa uskovat, että se on hyvä tapa, mutta hehän eivät elä todellisuudessa, eivätkä halua tarkastella todellisuutta, vaan he tarkastelevat elämää ideologiansa oppien mukaisesti ja näkevät vain sen. Se on heille todellisempi kuin todellisuus.
Ruotsissa siirrettiin huonosti menestyneistä matukouluista oppilaita hyvin menestyneisiin ruotsalaislasten täyttämiin kouluihin. Tulos oli, että sitten molemmat koulut olivat huonoja.
Tämä yksinkertainen tosiasia ei mene suvakkikaaliin, eikä tätä haluta tunnustaa poliittisista syistä. Elämme maailmassa, jossa totuus määritellään poliittisin perustein. Tämähän näkyy monessa muussakin asiassa.
Tämä! Tämä on se kommunismin järjettömyyden ydin. Kun mennään laiskojen ja lahjattomien tahdissa, kaikista tulee laiskoja. Hullu hommia tekee jos saman palkkion saa tekemättä juuri mitään.
Niin, ei sonta levittämällä poistu, se vain haisee laajemmalla.
On se Ranta jonkin sortin suvakki eikä osaa kunnolla piirtää, mutta välillä hän piirtää asiaa:
https://img.ilcdn.fi/63QK31nWnJLPLWsGCsfzPP_C2bM=/full-fit-in/612×0/img-s3.ilcdn.fi/d74fd9c074937707e6697ceea75d7ed3e1abd81f2bd2401d001642c3a87b9879.jpg
99,8% taiteilijoista on huumemyönteisiä vajakki-suvakkeja.
Prosenttiarviosi on aika liioilteltu, mutta totta on, että ilmeisesti suurin osa niistä on suvakkeja, aivan kuten aikoinaan suurin osa oli vasemmistolaisia hölmöjä. Ne eivät ole aidosti taiteilijoita, vaan poliittisia henkilöitä, jotka saavat taidepalkintoja ja taiteilijaeläkkeitä toisten vasemmistolaisten hoitamilta instituutioilta. Siksipä niiden taide on enimmäkseen roskaa, eikä edes kovin ammattitaitoisesti tehtyä roskaa.
Jonkin verran on asiansa osaaviakin taiteilijoita ja vastaavia.
Taiteeseen pätee sama kuin kaikkeen muuhunkin. Yli 90% kaikesta on roskaa.
On kuin otettaisiin vähän osia Ladasta, joitakin Mersusta ja BMW.sta sekä muutama Volvosta jne. Sitten yritettäisiin tehdä yhteensopimattomista osista maailman paras auto.
Kun yhteiskunta koostuu aineksista, jotka eivät ole yhteensopivia, ei mitään hyvin toimivaa voi saada aikaiseksi. Tätä ei voi muuttaa ideologisella hurmoksella, sillä todellisuus ei muokkaudu ideologioiden mukaan.
Vihesvassujen ja muiden suvakkien mielestä todellisuus on rasistinen, epäoikeudenmukainen ja liian raaka. Siksipä pitää rakentaa yhteiskuntaa ideologisilla uskomuksilla, ei todellisuuteen perustuen.
Heiltä puuttuu se tarvittava järki, joka kertoo yksinkertaisella tavalla, että todellisuus on todellisuus, ei se ole rasistinen, ei epäoikeudenmukainen, eikä edes raaka. Se on vain se todellisuus, jossa elämme ja jos haluamme jotain toimivaa, meidän tulee elää todellisuuden ehdoilla, ei kuvitelmissa. Todellisuus ei mukaudu ja toimi meidän ehdoillamme.
Opetushallinnon johtoon lienee valikoitunut sellaista porukkaa joka osittain elää 1980-lukulaisen ikuisen vaurastumisen utopiaa.
Myöhempi Nokia-Suomen tähdenlento vain vahvisti tuota illuusiota.
Mikäli yhteiskunnalla olisi varaa palkata jokaiselle syrjäytyvälle 24/7 (mieluiten maisteritasoinen) tukihenkilö niin mikä ettei.
Todellisuudessa ne vähäisetkin tukiresurssit valuu kuin eräs ammoniakkipitoinen neste lumeen sitä mukaa kun alistuskulttuuriväen ”performanssien” selvittely lisääntyy.
Jopa tikkukirjainten käyttämistä kouluissa ehdotetaan, alkaa muistuttamaan 7-veljeksen uurastusta paikallisen opinahjon tunkkaisessa luokassa, monimuotoisuuden kukkiessa.
Sana ”moninuotoisuus” on jo itsessään sairas.
Tänä päivänä se tarkoittaa sitä että jos et ole mielisairas niin sitten olet muuten sairas.
Vihervasemmiston kannatus nousi hetken kun mielisairaista tehtiin normaaleja.
Mutta ei se kehitysmaamaahanmuutto sada vasemmiston pussiin koska ei ne rikolliset n-sanat äänestä ketään.
Sama tilanne on Suomessakin. Vrt. äskeinen koulureformi Helsingissä, jossa seurattiin Punaisen Tampereen esimerkkiä. PISA-tulokset romahtivat, kiitos inkluusio ja humanitaarinen maahanmuutto. Kaikki tasapäistetään heikoimpien oppilaiden tasoille. Lahjakkailta ja ahkerilta on viety mahdollisuudet menestyä. Äärivasemmalla ollaan, niin äärivasemmalla. Läntisiä yhteiskuntia ja länsimaita ajetaan ennätysvauhtia alas kehitysmaiden tasolle. Toivottavasti tuo uursmarxilainen äärivasemmistolainen infektio ei leviä entisen itäblokin maihin ja niistä tulee Uusi Länsi, Länsi 2.0.
Kaikki pelimerkit alkaa olla kasassa Euroopan suureen sotaan. Väistämätön kehitys. Nämä tunkeutujat täytyy karkoittaa kotimaihinsa ja heidän tulee sieltä käsin yrittää ponnistella sivistykseen, niin tässä ovat kaikki muutkin maat tehneet.Tosin nykyään vähän huonolla menestyksellä.